2 hét Amerikában – Keleti Part útmutató és útiterv

2023.11.17

Előre szólok, hogy ez a bejegyzés mega hosszú lesz. Nehéz 18 nap + hosszú hetek tervezésének tapasztalatait és tudását egy blogposztba sűríteni. Amerikáról könyveket lehet megtölteni és az ott szerzett élményeket nagyon nehéz átadni. Ez tényleg az a hely, amit személyesen is meg kell tapasztalni!

Mi Amerikába család látogatóba mentünk, így volt helyi "idegenvezetőnk", ami nagyon praktikus tud lenni, főleg, ha először látogatunk ide. Rengeteg olyan helyet kerestünk fel, amit magunktól nem tettünk volna, mert egy, itthon nem ismeri senki, vagy kettő, mi nem hallottunk róla. Így ebben a leírásban rengeteg olyan infó lesz, amit magyarul más oldalakon nem igazán lehet fellelni.

Gyarmati Williamsburg

Gyakorlati tudnivalók

Megközelítés: Mi kiinduló pontnak Washington DC-t választottuk. Budapestről utaztunk a British Airways-szel. Egy átszállással Londonban a Heathrown, ami nem túl szerencsés választás, mert hatalmas a reptér és nagyon sok idő átjutni a kapuk között. Buszoztunk, metróztunk, újra átmentünk a security controllon, szóval nagyon sok idő volt. Így, ha itt szálltok át, legalább 3 órát érdemes hagyni magatoknak. Egyébként a légitársasággal elégedettek voltunk, meglepően kényelmesen telt az út. Volt lehetőség előre választani speciális menüt is, ami még finom is volt. Airbus A380-nal utaztunk, ami a legnagyobb utasszállító, és szuper élmény volt vele a repülés.

Közlekedés: Ha körutat tervezünk, szükségünk lesz egy autóra is. Bár a Keleti-parton még egész jó a tömegközlekedés, nagyon sok helyet csak autóval tudunk elérni. Rengeteg kisvárost kerestünk fel az út során, mert irtó hangulatosak és az amerikai életet jobban megismerhetjük is ezeken keresztül. A vezetés nem volt különösen nehézkes, aki vezetett már Pesten a csúcsforgalomban, itt is meg tudja oldani. Pár szabály és szokás van, ami eltér. Például itt nem szokás beengedni a másikat, nincsenek körforgalmak, de rengeteg a stop tábla, a közlekedési lámpák az út túloldalán vannak. Sebesség figyelő kamerák nincsenek, nem is igazán tartják be a korlátozásokat, a benzinkutakhoz általában le kell hajtani az autópályákról a közeli városokba, piros lámpánál is lehet jobbra kanyarodni és még sorolhatnám… Habár mi abba a szerencsés helyzetbe voltunk, hogy nem kellett autót bérelnünk, mert használhattuk a rokonaink autóját, illetve ők hoztak vittek minket a legtöbb helyre, én foglaláshoz a rentalcars.com-ot ajánlom, én is ezt szoktam használni.

Mennyi időre érkezzünk: Legalább egy hétre. Maga az utazás elvesz egy-egy napot. A repülés összesen 10 óra volt, plusz a kijutás a reptérre, az átszállás, a várakozás a határon, majd utazás a szállásra. Ugyan ez hazafele is. Így a maradék öt napba kb. egy nagy város és pár kisváros fér bele. Egyébként meg ideálisan hónapokat is el lehet itt tölteni, de hát ezt nem sokan tehetik meg.

Mikor érdemes ellátogatni?: Bármikor! Minden évszakban lehet szuper programokat találni. Mi nyáron utaztunk, ami városnézés szempontjából nem a legideálisabb a meleg miatt, de nem volt vészes még New Yorkban sem. Plusz így be tudtunk iktatni pár óceán parti és tó parti napot is.

Mennyire drága?: Ez attól függ, mik az igényeink. A szállások nem drágábbak, mint Európában, főleg, ha moteleket választunk, ahol általában reggelit is kapunk. Az éttermek is olcsóbbak, ráadásul hatalmasak az adagok, így rendszerint mindig maradt belőle, amit elcsomagoltattunk későbbre. A szupermarketekben rengeteg készételt lehet kapni szintén olcsón, illetve a benzin is sokkal-sokkal olcsóbb, mint nálunk. Ami megdrágítja az utat az a repjegy és az autóbérlés. Ezeken úgy tudunk spórolni, ha off season utazunk (szeptembertől áprilisig).

Szállás: Minden szállásunkat linkeltem lentebb a részletes leírásnál. Autós körutaknál érdemes figyelni arra, hogy legyen parkolója a szállásnak. Illetve kihasználni az autó adta rugalmasságot és a városok szélén foglalni, mert ezek rendszerint jobb áron vannak. Ne féljünk a motelektől, nem olyanok, mint Magyarországon. Teljesen kulturáltak, sokszor van medence is, reggeli is. Egyébként Amerikában mindig lehet szállást találni. Nekünk nem volt minden előre lefoglalva, mert szerettünk volna egy kis rugalmasságot hagyni az útitervben, így csak a nagyobb városokban foglaltunk előre.

+ Tipp: Biztosítást mindenképpen kössünk, mert iszonyat drága az egészségügy. A mobilinternetet és akár a hívásfogadást is, pedig kapcsoljuk ki, ha nem akarunk borsos telefonszámlát fizetni. Mi vettünk eSimet, így volt helyi mobilinternetünk. Én az Airalo appot használom erre, HENRIE2981 kóddal pedig 3 $-t spórolhattok. Ha ti nem szeretnétek eSimet venni, a Google Mapset mindenképpen töltsétek le offline, így nem fogtok eltévedni.

Williamsburg, VA

18 napos útiterv - Amerika Keleti Part

• 1. nap: Utazás
  • 2. nap: Washington DC
  • 3. nap: Williamsburg, Jamestown és Yorktown
  • 4. nap: Richmond
  • 5. nap: Virginia Beach
  • 6. nap: Annapolis, Philadelphia
  • 7. nap: New York
  • 8. nap. New York
  • 9. nap: New York és Pittsburgh
  • 10. nap: Pittsburgh
  • 11. nap: Buffalo és Niagara vízesés
  • 12. nap: Niagara kanadai oldal, Niagara-on-the-Lake, Eire-tó
  • 13. nap: Shanksville, Amisok, Indian Lake
  • 14. nap: Indian Lake
  • 15. nap: Pittsburgh
  • 16. nap: Berkeley Springs, Winchester, Udvar-Hazy Center
  • 17. nap: Washington DC
  • 18. nap: Hazaút

Az utat meg tudjátok rövidíteni 2 nappal, ha kihagyjátok a 14. és 15. napot. Ez a két nap igazándiból a rokonlátogatás miatt került bele, de érdemes magatoknak is hagyni pár pihenősebb napot, amikor kicsit megálltok és magatokba szívjátok az érzéseket. Alternatív útitervet a blog poszt végén találtok!

Philadelphia, PA

Keleti Part útiterv napi bontásban

1. nap: Utazás

Fentebb már említettem, hogy British Airways-szel utaztunk, londoni átszállással. A gépünk 13-kor indult és estére érkeztünk meg Washingtonba. Összesen 20 órát voltunk talpon, mire a szállásra értünk. Maga az út is nagyon hosszú volt, de 3 órát kellett sorban állnunk a határon. Nem volt semmi probléma a belépéssel, csupán annyi, hogy kevés volt a határellenőr és sok az utas. Lefotóztak, ujjlenyomatot vettek, megnézték az útlevelet és az ESTA-t, illetve kérdeztek párat azzal kapcsolatban, hogy mennyi időre és miért érkeztünk és hogy van-e nálunk bármi tiltott/nem behozható dolog. (Például gyümölcsöt se lehet bevinni, így ezekről érdemes előre tájékozódni)

A szállásunk első este a reptér mellett volt a Fairfield by Marriott Inn & Suites Herndon Reston-ban.

2. nap: Washington DC

Washington látnivalóiról már írtam egy külön blog bejegyzést, amit itt tudtok elolvasni. Akár egy nap is elég Washington főbb látnivalóira, főleg, ha nem akarunk mindenhova bemenni, de nekünk annyira tetszett, hogy végül az utolsó napot is itt töltöttük. Az első nap megnéztük a Fehérházat, a Lincoln Emlékművet, sétáltunk a Mall-on, felmentünk a Washington Monumentbe, ebédeltünk a National History Museumban és megnéztük a Capitoliumot is kívülről. Elsétáltunk még az Union Stationra is, ami egy nagyon szép pályaudvar. Késő délután pedig elindultunk Williamsburgbe, ahol a következő 4 éjszakát töltöttük.

Szállásunk Williamsburgben: Hilton Vacation Club The Historic Powhatan Williamsburg

Hilton Vacation Club The Historic Powhatan Williamsburg

3. nap: Historical Triangle

Erre a napra a Historical Triangle volt a program. Az úgynevezett 'történelmi háromszög', három az amerikai történelem szempontjából fontos várost takar: Williamsburgot, Jamestownt és Yorktownt. Az amerikai turisták körében népszerű helyek, de magyarul semmit nem találtam ezekről a városokról. Ezt a programot magunktól nem is raktuk volna be, ha nincsen helyi idegenvezetőnk, pedig szuper helyek és az egyik kedvenc napunk volt az útból. Nem mellesleg rengeteget tanulhatunk az amerikai történelemről és kultúráról., ami segít megértetni azt, hogy mit is jelent amerikainak lenni.

A reggelt a gyarmati Williamsburgben kezdtük, ami egy skanzen. Belepillanthatunk abba, hogy milyen volt a gyarmati időkben egy amerikai város és a benne élők élete. A múzeum Williamsburg belvárosában van, egy hosszú utca és pár mellékutca alkotja. Az utcákban a sétálás ingyenes, ha szeretnénk beszélgetni a korhű ruhákba öltözött emberekkel vagy bemenni a boltokba, workshopokra, az már fizetős. (Szerintem a sétálgatás is elég, de ezt mindenki maga döntse el.) Ne hagyd ki a közeli William and Mary egyetemet se, ami Amerika egyik legrégebbi egyeteme.

Kora délután átmentünk Jamestownba, ahol szintén egy gyarmatosítással kapcsolatos múzeumot néztünk meg. Ide érkeztek az első telepesek, láthatjuk milyen körülményekkel kellett megküzdeniük, felmászhatunk a rekonstruált hajóikra, megnézhetjük hogyan éltek az indiánok ezekben az időkben. Sokkoló a különbség az őslakos amerikaiak és az európia gyarmatosítók fejlettségi szintje között.

A napot a yorktowni csatáról híres, Yorktownba fejezük be, ami az amerikai függetlenségi háború legfontosabb összecsapása volt. Itt aratott győzelmet Washington az angolok felett. Ennek egy impozáns szobor állít emléket. Egyébként nagyon bájos kis város, gyönyörű házakkal a Chesapeake-öböl partján. Sétálgattunk egy órát, ettünk egy hamburgert és még delfineket is láttunk felúszni a York-folyón. Csodás befejezése a napnak!

Fent Yorktown, lent Jamestown

4. nap: Richmond

A reggelt egy kis váráslással indítottuk. Elmentünk egy antikváriumba, ami Amerikában nagyon divatos. Richmondba is rokonlátogatás miatt utaztunk, és habár kellemes város, olyan különleges látnivalók, amiket máshol nem láthatnánk, nem igazán vannak. Így inkább azt ajánlom, hogy Philadelphiában töltsünk még egy plusz napot ehelyett. Nekünk ez egy pihenősebb nap volt. Megnéztük az amerikai kertvárosi életet, strandoltunk egyet, délután sétáltunk a városban. Este pedig elmentünk egy olyan olasz étterembe, amilyet a filmekben is látni… Egy jelöletlen ajtón kellett felmenni egy emeletet. Ha valaki nem hallott mástól erről a helyről, nem is találna rá soha. Egyébként dugig volt és nagyon hangulatos volt, bár itt is az ételek, mint minden más helyen, amerikai ízléhez lettek alakítva.

Richmond Virginia állam fővárosa, a James River partján fekszik, amit már Jamestownban is láttunk. A főbb látnivalók Richmondban: Slave Trial: a városnak a rabszolga-kereskedelemben betöltött szerepét bemutató erőteljes történelmi sétaútvonal; James River: kajakozás, úszás, séta a parton; Maymont: egy 100 hektáros viktoriánus birtok gyönyörű kertekkel, természetvédelmi központtal és egy történelmi kastéllyal; Carytown: a pezsgő környék egyedi butikjairól, éttermeiről és a történelmi Byrd Színházról ismert.

Richmond, VA

5. nap: Virginia Beach

Virginia Beach autóval mindössze 1 órára van Williamsburgtől. Útközben pedig átkeltünk a James River hatalmas torkolatán, elhaladtunk Norfolk mellett a Chesapeake-öböl mentén, majd megérkeztünk az Atlanti-óceánhoz. Virginia Beachen igazi Top Gun hangulatunk lehet, 5-10 percenként húznak el felettünk a gyakorlatozó vadászgépek. Nyáron szuper program, hosszú homokos part szakasza van, amin piros fürdőruhás életmentők felügyelnek és delfinek úsznak a part mentén. Ebédre beültünk egy palacsintázóba, ahol hatalmas adag pancaket ettünk jó sok juharsziruppal. Az éttermekben mindig hoznak ki vizet, illetve az üdítőket is újra töltik (kivéve a gyümölcsleveket). A palacsinta szirupból is magunk önthetünk, annyit amennyit akarunk. Délután pedig még egy kis izgalomban is volt részünk, ugyanis tornádóriadót hirdettek, ami nekem elsőre nagyon ijesztő volt, a helyiek azonban nem zavartatták magukat. Szerencsére végül nem lett semmi, de nagyon izgalmas emlék marad… így utólag.

6. nap: Annapolis, Philadelphia

Reggeli után összepakoltunk és elindulunk észak felé, Philadelphiába. Útközbe megálltunk még Maryland állam fővárosában, Annapolisban. Szintén egy olyan város, amiről sehol nem hallottam pedig kihagyhatatlan hely. Nekem ez a város volt a személyes kedvencem az út során. A Chesapeake-öböl partján fekvő Annapolis történelmi negyedében bájos utcák és 18. századi téglaházak között sétálhatunk. Mindenképpen menjünk be az 1700-as évekbeli Maryland State House kupolás épületébe (ingyenes) és sétáljunk végig a butikokkal övezett főutcán, le a kikötőbe. A főutcán találtunk egy képregény boltot is, ahol természetesen vettünk is pár újságot. Illetve itt található az Egyesült Államok egyik Haditengerészeti Akadémiája is, így tengerészeket is láttunk sétálni a városban. Tényleg szuper hangulata volt, úgy éreztem magamat mintha egy megrendezett filmbe lennék, pedig itt ilyen a valóság.

És csak hogy lássuk, hogyan kötődik össze az amerikai történelem a keleti parton, a yorktowni győzelem után, a függetlenségi háborút lezáró Párizsi békeszerződés aláírásakor Annapolis volt az ország fővárosa és George Washington is itt nyújtotta be, a győzelmet követően, a főparancsnoki tisztségről szóló lemondó nyilatkozatát. Ezt a pillanatot meg is tudjuk tekinteni a Maryland State Houseban.

És akkor következzen az utolsó fontos helyszíne az amerikai nemzet megalakulásának, Philadelphia. Ide délután érkeztünk meg és sajnos csak ez az egy délutánunk volt arra, hogy megnézzük a várost. Ha egy valamit sajnálok az az, hogy nem töltöttünk itt még egy napot. Miután letettük az autót a szálláson, gyalog vettük nyakunkba a várost. Megnéztük a városházát, ami építészetileg is lenyűgöző, tetején pedig William Penn, Pennsylvania állam alapítójának hatalmas szobra áll. Ezután elsétáltunk a Függetlenségi Csarnokhoz, ahol a Függetlenségi Nyilatkozatot és az Alkotmányt írták alá 1776-ban. Megnéztük a Liberty Bell-t is, ami szintén ingyenesen látogatható. Ezzel pedig körbe is értünk a történelmi helyszíneken. Láttuk, hova érkeztek az első telepesek és hogy hol alakult meg hivatalosan is az Amerikai Egyesül Államok. Estefele még elsétáltunk a Delaware folyóhoz és ettünk egy phialdelphia cheese staket, ami egy sajtos, húsos szendvics. Nekünk sajnos nem volt rá időnk, de érdemes megnézni még a Philadelphiai Művészeti Múzeum ikonikus lépcsőit is, amelyeket Sylvester Stallone diadalmas futása tett ismertté a "Rocky" című filmben.

Szállásunk Philadelphiában: Holiday Inn Express Philadelphia-Midtown, an IHG Hotel

Annapolis, Maryland

7-9. nap: New York

Itt egy időre elköszöntünk a családtól és vonattal folytattuk tovább az utunkat New Yorkba. A jegyünket előre vettük meg az Amtrak oldalán. Amerikában elég drága a tömegközlekedés és nem is túl modern, de New Yorkba nem igazán érdemes autóval menni. New York látnivalóiról és az ottani tapasztalatokról külön posztban is írtam, amit itt tudtok elolvasni.

1,5-2 óra volt az út Manhattanig, a Madison Square Gardennél rakott le minket a vonat. Innen a High Line Parkba mentünk, lesétáltunk egészen Greenwich Village-ig. Este fele felmentünk a Rockefeller Center tetejére, ahol megnéztük a naplementét és az éjszakai fényeket. Másnap Lower Manhattent és a Central parkot fedeztük fel. A harmadik napon pedig reggel sétáltunk még egyet, majd elindultunk a reptérre. New Yorkból repülővel utaztunk tovább Pittsburghbe, ahol szintén rokonoknál szálltunk meg. A belföldi járatok nagyon olcsóak, és így sokkal gyorsabb is volt, mint busszal vagy autóval. A New Yorkban töltött két nap nagyon leszívott minket, már nagyon fáradtak voltunk mire Pittsburghbe értünk. De pont ezen a napon volt egy veterán autósverseny a városban, így azt még mindenképpen meg akartuk nézni, úgyhogy a délutánt a Schenley Parkban töltöttük.

Szállásunk New Yorkban: Fairfield Inn & Suites by Marriott New York Manhattan/Times Square

10. nap: Pittsburgh

Ezt a napot Pittsburgh látnivalóinak körbejárására szántuk. Talán Pittsburgh nem szerepel az úti céljaid listáján, de érdemes lehet felvenni rá. Ha időd engedi és amúgy is erre fele vezetne a körutazásod, egy napot be lehet iktatni erre a városra is. Pittsburgh régen fontos iparváros volt, az üveg és az acél városa. Három folyó találkozásánál fekszik és több mint 400 hídja van. Én ezeket ajánlom megnézni Pittsburghben: séta a Shadyside kerület impozáns házai között, fogaskerekű és kilátás a Mt Washingtonról, Point State Park, Pittsburgh Pirates baseball meccs a PNC parkban, PPG Palace üveg épülete.

Pittsburgh skyline, kilátás a Mt Washingtonról

11. nap: Buffalo és Niagara vízesés

Reggel korán elindultunk Pittsburghből a három órára lévő Buffaloba. Az út nagy részét az Erie-tó partján tettük meg, visszafele is itt jöttünk vissza, úgyhogy a fürödni csak másnap álltunk meg. Buffaloba külön nem terveztünk menni, de útba esik a Niagara felé, így megálltunk egy pár órára itt is. Most nem városnézést tartottunk, hanem a Naval Parkot néztük meg. A haditengerészeti múzeum a Buffalo-folyó partján található, több kisebb tárgy mellett, két hadihajót és egy tengeralattjárót nézhetünk meg. Mind a három ténylegesen szolgálatot is teljesítő hajó volt, és mindegyikre fel is lehet mászni, körbe lehet sétálni. A múzeumban veteránok dolgoznak, akik szívesen körbe is vezetnek és mesélnek a hajókról. A tengeralattjárón például egy olyan veterán vezetett minket körbe, aki pont ezen a tengeralattjárón dolgozott, így nagyon személyes és érdekes volt a beszámolója.

Délután tovább indultunk a Niagara-vízeséshez. Ezen a napon az amerikai oldalról néztük meg, illetve befizettünk egy hajózásra is. Rengeteg pontról meg lehet nézni a vízesést, érdemes átsétálni a Goat Island-re, ahonnan egészen közelről nézhetjük meg a Patkó-vízesést. A Niagara-vízesés az Erie-tavat és az Ontario-tavat összekötő Niagara-folyón található. Három vízesésből áll. A legismertebb a Patkó-vízesés a kanadai oldalon fekszik, míg az Amerikai -és a Fátyol-vízesés az amerikai oldalon van. A hajózást semmiképpen se hagyjuk ki, nagyon nagy élmény. Készüljünk fel rá, hogy hiába kapunk esőkabátot, úgy is csurom vizesek leszünk. Érdemes kivárni az estét is, mert színes fényekkel világítják meg a vízesést.

Szállásunk a Niagara-vízesésnél: Days Inn by Wyndham Tonawanda/Buffalo

Naval Park, Buffalo
Hajózás a Niagarán

12. nap: Niagara kanadai oldal, Niagara-on-the-Lake, Eire-tó

Valószínűleg ezt a napot az ESTA feltételek változása miatt már nem lehet megvalósítani, mert már csak egyszeri belépésre jogosít az új engedély. Így nagyon körülményes lenne átmenni és vissza. Nekünk szerencsénk volt, mert még két évre és többszöri belépésre feljogosító ESTA-nk van, így gond nélkül át tudtunk menni Kanadába, majd vissza. Innen valóban jobban rálátni a vízesésekre, de akkor is teljes lett volna az élmény, ha innen nem látjuk őket. Ha mégis amellett döntünk, hogy átmegyünk Kanadába, akkor mindenképpen mennyünk el Niagara-on-the-Lake-be is. Az Ontario-tó partján fekvő kisváros elképesztően gyönyörű, gondozott kertek, az utcák tele virággal és több száz éves házakkal. Annapolis mellett ez volt a másik kedvenc helyem az út során. A Pittsburghbe vezető hazaúton még megálltunk az Eire-tónál, a Presque Isle hosszan benyúló félszigetén, fürdeni egyet.

Összeségében szerintem akkor is megéri megnézni a Niagarát, ha csak az amerikai oldalról és hajóról látjuk. De ha mindenképpen ragaszkodunk a kanadai oldalhoz, akkor érdemesebb innen az utat Torontóba folytatni, majd onnan hazarepülni.

Felül: Niagara-vízesés a kanadai oldalról; Alatta: Niagara-on-the-Lake

13-15. nap: Shanksville, Amisok, Indian Lake, Pittsburgh

Ezeket a napokat elég nyugisan töltöttük. Beilleszkedtünk a helyi életbe. Két napot voltunk az Indian Lake-nél, ami egy kisebb tó Pennsylvaniában. Erre fele több amis közösség is él, megnéztük a boltjaikat, elmentünk még a Shanksville mellett található 9/11-es emlékműhöz is. Itt zuhant le a negyedik repülő a 2001-es terrortámadáskor. Az utolsó nap shoppingoltunk, elmentünk a Walmartba és a helyi plázába, vettünk pár ajándékot. Illetve kipróbáltuk a pickle ball-t, ami egy teniszhez hasonló sport és nagyon nagy divatja van most Amerikában. Ha tehetitek legalább egy pihenős napot ti is iktassatok be az útba, amikor nem kell sietni egyik helyről a másikra és van egy kis időtök átélni a helyiek életét.

Kertváros Pittsburghben

16. nap: Berkeley Springs, Winchester, Udvar-Hazy Center

Elérkezett az idő, hogy szépen lassan búcsút vegyünk az USA-tól és elinduljunk vissza Washingtonba, ahonnan majd hazarepülünk. Ezt a napot igazándiból a Washingtonba való utazásra szántuk, de természetesen több megállót is beiktattunk. Két kisebb városban álltunk meg, a meleg vizű forrásairól híres Berkeley Springsben és az ország egyik legnagyobb almatermelő vidékeként ismert Winchesterben. Délutánra a program a Washingtoni Dulles Reptér mellett található Udvar-Hazy Center volt. A hatalmas területű Űr -és Repülési Múzeumban órákat lehet eltölteni. Nagyon különleges darabokat láthatunk, például egy űrsiklót és a leggyorsabb felderítőgépet.

Szállásunk Washingtonban: Courtyard by Marriott Dulles Airport Herndon

17-18. nap: Washington és hazaút

Mivel csak késő este indult haza a gépünk, így az utolsó napon még bemetróztunk Washington belvárosába. Az első napon nem tudtunk bemenni a Capitoliumba, mert vasárnap zárva van, így ezt ezen a napon pótoltuk. Sajnos elég kevés termen visznek körbe, de tekintve, hogy ingyen van, így megéri elmenni. Ezután még bementünk pár múzeumba is, majd késő délután visszametróztunk a szállásra, felvettük a csomagokat és a szállás shuttle buszával kimentünk a reptérre.

Egy óra késéssel, éjfélkor indult el csak a gépünk. Haza is a British Airways-szel mentünk, londoni átszállással. Ugyan hazafele gyorsabb az út a hátszél miatt, így is csak másnap estére értünk haza. De azt kell, hogy mondjam, hogy megéri a hosszú út. Amerikai szuper hely, rengeteg élménnyel és tapasztalattal gazdagabban jöttünk haza. Alig várom, hogy újra visszatérjünk!

Igyekeztem minden infót belesűríteni ebbe a posztba, de ha bármi kérdésed van, írj nyugodtan. Ha szeretnél többet látni az utazásaimról, kövesd Youtube, Instagram és Tiktok oldalamat.

Jó utazást!

Heni

Hogyan terveztem volna a körutat, ha nem rokonoknál szállunk meg?

16 napos alternatív útiterv:

• 1. nap: Utazás
  • 2. nap: New York
  • 3. nap: New York
  • 4. nap: New York és Philadelphia
  • 5. nap: Philadelphia
  • 6. nap: Washington DC
  • 7. nap: Washington DC (az autót elég csak itt felvenni, eddig vonattal is lehet menni, ezzel spórolni is tudtok)
  • 8. nap. Williamsburg, Jamestown és Yorktown
  • 9. nap: Virginia Beach
  • 10. nap: egy nap semmit tevés, szabadprogram, shoppingolás
  • 11. nap: Annapolis, Winchester/Berkeley Springs, Amisok
  • 12. nap: Pittsburgh
  • 13. nap: Buffalo és Niagara vízesés
  • 14. nap: Niagara kanadai oldal, Niagara-on-the-Lake, Eire-tó
  • 15. nap: Torontó
  • 16. nap: Hazaút