ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Utolsó verzió közzétételének dátuma: 2023.03.03.

1. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

1.1. A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: "Feltételek") Várhegyi Henriett EV (székhely: 2600 Vác, Papvölgyi út 15/a, nyilvántartási szám: [57994918], e-mail címe: info@kovetkezomegallo.hu; a továbbiakban: "Szolgáltató") által üzemeltetett https://kovetkezomegallo.hu weboldal (a továbbiakban: "Weboldal") használatát, valamint a fentieken keresztül nyújtott, illetve kapcsolódó szolgáltatások (a továbbiakban: "Szolgáltatás(ok)") igénybevételének feltételeit tartalmazzák, továbbá az ezen Szolgáltatások nyújtására létrejött szerződés tekintetében irányadók.

1.2. A Feltételek a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: "Ptk.") 6:77. § szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek. A Feltételek elfogadásával (a Megrendelés leadása útján) létrejön a szerződés a Szolgáltató és a Weboldalon keresztül a Szolgáltató Szolgáltatásait igénybe vevő felhasználók (a továbbiakban: "Felhasználó(k)") között. A Szolgáltatás igénybevételével, illetve a Feltételek elfogadásával a Felhasználó kijelenti, hogy elolvasta és elfogadta a jelen Feltételekben foglaltakat, és azoknak a felek közötti jogviszony(ok)ban történő alkalmazásához hozzájárult, illetve azokkal egyetért.

1.3. A jelen Feltételek célja kifejezetten a Weboldalon keresztül nyújtott tanácsadási és foglalássegítési szolgáltatások megrendelésének, igénybevételének szabályozása. A jelen Feltételek a Weboldalon írtakkal összhangban értelmezendők. Az egyes szolgáltatások mindenkori árát a Weboldal tartalmazza. Az egyes Weboldalon hivatkozott partnerek árait vagy díjszabására vonatkozó információkat ezen partnerek weboldalai tartalmazzák.

1.4. A Szolgáltató a Feltételek módosításának jogát – meglévő szerződéses kötelezettségeire tekintettel – fenntartja. Az esetleges módosításokról való tudomásszerzés, valamint újabb információk megtekintése érdekében, kérjük, rendszeresen tekintse át a Feltételeket.


2. FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK, FELELŐSSÉG

2.1. A Felhasználók a Weboldalt kizárólag annak célja szerint – tehát a Szolgáltató szolgáltatásainak megrendelése, igénybevétele, valamint a Szolgáltató tevékenységéről, Szolgáltatásairól való tájékozódás, tartalmak megtekintése, kapcsolatfelvétel céljára – használhatják.

2.2. A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a Weboldalon elhelyezett anyagok vírus- illetve egyéb kártékony programoktól mentesek legyenek. Ugyanakkor a Szolgáltató a Weboldal használatából vagy használhatatlanságából eredő, illetőleg a Weboldal használata során Felhasználókat ért vélt vagy valós károkért való felelősségét kizárja. A Szolgáltató emellett ugyancsak nem vállal felelősséget semmilyen, részére fel nem róható pontatlan információból, az elvárt felhasználói élmény elmaradásából, technikai vagy egyéb zavarból, nem megfelelő beállításból fakadó vélt vagy valós károkért, kellemetlenségért. Felhasználó a Weboldal kizárólag saját felelősségére használja.

2.3. A Szolgáltató semmilyen felelősséget nem vállal azért, ha a Weboldal, vagy az azon elérhető tartalmak a Felhasználó rendszerében kompatibilitási, vagy más hibák miatt nem elérhetők, vagy ha a Felhasználó által használni kívánt alkalmazásokkal, böngészőkkel, szoftverekkel való megfelelő együttműködésük nem vagy nem megfelelően biztosított, különösen, amennyiben a tartalmakat a Felhasználó a szolgáltatói tájékoztatásnak meg nem felelően használja. Az ebből eredő, Felhasználót ért vélt, vagy valós károkért, késedelemért, kényelmetlenségért a Szolgáltató nem tehető felelőssé.

2.4. A Weboldal tartalmazhat olyan kapcsolódási pontokat (ún. hiperlinkek vagy hiperhivatkozások), amelyek más internetes honlapokhoz nyújtanak automatikus kapcsolódási lehetőséget. A kapcsolódó honlapokhoz a Weboldal csupán hozzáférést biztosít, azonban a Szolgáltató nem vállal semmilyen természetű kötelezettséget, felelősséget ezen honlapokért vagy az azokon elhelyezett információkért, azok pontosságáért, hiba-, hiány vagy vírusmentességéért, abban az esetben sem, ha a Szolgáltató vagy valamely alkalmazottja, megbízottja, képviselője átnézte vagy jóváhagyta a Weboldalon az ilyen egyéb honlapokra mutató hiperlinkek elhelyezését. Hangsúlyozandó, hogy az ezen honlapokon keresztül végzett adatkezelésekért, sütik elhelyezéséért és működéséért az érintett honlapon, illetve annak üzemeltetőjénél tájékozódhat, azokért a Szolgáltató nem felel.

2.5. Bármilyen jogsértés, vagy Felhasználó által a jelen Feltételek megszegése esetén a Felhasználó – a közte és a Szolgáltató közötti szerződéses megállapodás felmondás vagy azonnali hatályú felmondás útján történő megszüntetésével – a Szolgáltatásból időlegesen vagy véglegesen kizárható, továbbá vele szemben – az adott eset körülményeire tekintettel – polgári jogi, büntetőjogi vagy egyéb jogszabályok szerinti eljárás kezdeményezhető.

2.6. A Weboldal, valamint a Szolgáltatások módosításának vagy megszüntetésének jogát a Szolgáltató – a meglévő szerződéses kötelezettségeire tekintettel – fenntartja, annak meghozatalára egyoldalúan is jogosult, ideértve különösen de nem kizárólag a Weboldal, illetve a Szolgáltatások megszüntetését, ideiglenes felfüggesztését, módosítását (például: díjszabás változtatása), a Weboldal elérhetőségének (domain címének), kialakításának, dizájnjának, az elérhető tartalmak körének változását. A fenti jelentősebb változtatásokról (ideértve különösen a Weboldal megszűnését, felfüggesztését, elérhetőségének változását, a díjazási és fizetési feltételek változását) a Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Szolgáltatásokat a módosítás idején igénybe vevő Felhasználókat.

2.7. Hangsúlyozandó, hogy a Szolgáltató a Weboldalain megjelenített útleírásokat saját tapasztalatai alapján teszi közzé, valamint az utazási, foglalássegítési szolgáltatásokat is saját utazói tapasztalatai alapján (mint tapasztalt utazó), jóhiszeműen nyújtja. A Szolgáltató azonban nem vállal felelősséget a jelen Feltételekben hivatkozott partnerek (Booking, illetve Skyscanner) vagy az azok oldalain elérhető vagy hivatkozott szolgáltatók szolgáltatásainak minőségéért, feltételeiért, szerződésszerűségéért, illetve az utazás során a Felhasználót vagy másokat ért körülményekért, eseményekért. A Szolgáltató minden esetben javasolja a Felhasználók vagy mások számára, hogy az adott utazás szervezése, megkezdése és lebonyolítása során kiemelt körültekintéssel járjanak el, és részletesen nézzenek utána a beutazással, tartózkodással, kiutazással kapcsolatos feltételeknek, valamint a kapcsolódó szolgáltatások feltételeinek (ideértve különösen, de nem kizárólag: foglalási, lemondási, fizetési feltételek, szükséges és ajánlott oltások, vízum- vagy egyéb beutazási feltételek, nagykövetségek vagy külügyi szolgálatok weboldalain tett ajánlások, az adott országban vagy területen irányadó jogszabályok).


3. A WEBOLDALON ELÉRHETŐ SZOLGÁLTATÁSOK MEGRENDELÉSE, IGÉNYBEVÉTELE

3.1. A Weboldal használata regisztrációhoz nem kötött, egyes foglalási vagy egyéb lehetőségek azonban a Weboldalon hivatkozott oldalakon vagy felületeken keresztül érhető el (ideértve a https://www.booking.com/, illetve a https://www.skyscanner.hu/ weboldalon keresztüli foglalást), amelyek után a Szolgáltató jutalékot kap a fenti weboldalak szolgáltatóitól az egyes leadott vásárlások, foglalások után. Ezen esetekben a Felhasználó a szerződést a fenti weboldalak üzemeltetőivel köti meg. Hangsúlyozandó azonban, hogy a Szolgáltató a Weboldalon írtak szerint egy tanácsadási, foglalássegítési szolgáltatásokat is kínál, amelyek kapcsán a Szolgáltató elektronikus levelezés vagy azzal egyenértékű egyéni kommunikációs eszközzel (például: üzenetküldő alkalmazás útján) tett címzett nyilatkozatok útján köti meg az adott szolgáltatásra vonatkozó szerződést a jelen Feltételekkel összhangban, valamint az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. § (4) bekezdésére tekintettel.

3.2. A Felhasználók közvetlenül a fenti partnerek (Booking, illetve Skyscanner) weboldalain adhatják le a megrendeléseiket, az nem tartozik a jelen Feltételek szerinti Szolgáltatások körébe, és annak kapcsán a Felhasználó fenti partnerekkel, vagy azok oldalain megjelenített vagy hivatkozott szolgáltatókkal kötött szerződése, valamint ezen fenti partnerek vagy szolgáltatók általános szerződési feltételei irányadók. Hangsúlyozandó azonban, hogy a Weboldalon elérhető egyes tanácsadási, foglalássegítéssel kapcsolatos Szolgáltatásokra – ideértve az egyes foglalási lehetőségeket is a Felhasználók a Szolgáltató részére küldött címzett üzenettel adhatják le a megrendelésüket (a továbbiakban: "Megrendelés"). A jelen Feltételeket a Megrendelést leadó Felhasználó a Megrendelés leadásával fogadja el, a Szolgáltató pedig a tanácsadási, illetve támogatási tevékenységét a Felhasználóval egyeztetettek szerint (különösen: Skype-on keresztüli tanácsadás keretében) nyújtja.

3.3. A Szolgáltató a Felhasználónak a Megrendelése megérkezését a Felhasználó elérhetőségére küldött válaszüzenet útján igazolja vissza. A Szolgáltató és a Felhasználó között a fentiek szerinti Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés a Szolgáltató visszaigazolásának a Felhasználó elektronikus postafiókjában vagy üzenetküldő alkalmazásában való elérhetővé válásával jön létre a jelen Feltételek, valamint az irányadó magyar és európai uniós jogszabályok szerint.

3.4. A Megrendeléssel, valamint a Szolgáltatásokkal, illetve a partnerek által kínált szolgáltatásokkal kapcsolatban bővebb információkat, tájékoztatást a Felhasználók a Weboldalon, valamint az azon hivatkozott egyéb weboldalakon, felületeken keresztülérhetnek el. A Felhasználó és a Szolgáltató közti szerződés nem minősül írásba foglalt szerződésnek, illetve azt a Szolgáltató nem iktatja.

3.5. A jelen Feltételek, illetve az azokban említett, Szolgáltatások igénybevételével kapcsolatos szerződések nyelve a magyar. A Szolgáltatás díja a Weboldalon feltüntetettek szerint fizetendő meg.

3.6. Nem áll rendelkezésre olyan magatartási kódex, amelynek a jelen Feltételek szerinti Szolgáltatások tekintetében a Szolgáltató aláveti magát.

4. DÍJAZÁS

4.1. A jelen Feltételekben leírt Szolgáltatások díjai a Weboldalon keresztül kerülnek feltüntetésre. Hangsúlyozandó azonban, hogy a partnerek, vagy ezek weboldalain megjelenített, hivatkozott szolgáltatók díjaira, díjszabására, fizetési feltételeire vonatkozó információkat ezek weboldalai tartalmazzák, valamint a Felhasználó az ezeken történő vásárlás, foglalás során is ezekkel köti meg a szerződést. 4.2. Hangsúlyozandó, hogy a Szolgáltatás díját – a Felek eltérő megállapodása hiányában, valamint a Weboldal eltérő tájékoztatása hiányában – Felhasználó a Szolgáltatás teljesítését (azaz a tanácsadást, segítségnyújtást) követően banki átutalás útján fizeti meg a Szolgáltató által megadott bankszámlaszámra történő átutalás útján, 5 napon belül.

4.3. A Szolgáltató jogosult a Weboldalon közzétett díjakon változtatni, már meglévő szerződéses viszonyok esetén azonban csak a Felek közös megegyezésével, a meglévő szerződés módosításával. A Szolgáltató egyoldalúan is jogosult a fenti díjakat minden évben a KSH által közzétett fogyasztói árindex-el (infláció) egyoldalúan is megemelni, legkorábban a tárgyévre vonatkozó fogyasztói árindex közzétételének hónapjával.

5. JOGSZAVATOSSÁG

5.1. A Szolgáltató szavatol azért, hogy a Weboldalon, illetve a Felhasználó által igénybe vett Szolgáltatások kapcsán harmadik személynek nincsen olyan joga, amely ezek Felhasználó általi használatát, felhasználását, elérését akadályozza vagy korlátozza.

6. A SZERZŐDÉS HATÁLYA, SZERZŐDÉSSZEGÉS

6.1. A Felhasználó a Szolgáltatóval fennálló szerződést – amennyiben még tanácsadásra nem került sor – indokolás nélkül, azonnali hatállyal jogosult felmondani, egyébként a szerződés kizárólag azonnali hatályú felmondás útján szüntethető meg, ezenfelül azonban – fogyasztók esetén – a szerződés megszüntetésére a jelen Feltételekben írtak szerinti felmondás, illetve elállás, vagy közös megegyezés útján is sor kerülhet.

6.2. A fentiekre tekintettel hangsúlyozandó, hogy a Felhasználó és a Szolgáltató jogosult a köztük fennálló szerződést a másik fél súlyos (lényeges) szerződésszegése esetén azonnali hatályú felmondás útján, a másik félhez címzett nyilatkozat útján megszüntetni. A fentebb írt azonnali hatályú felmondás kapcsán súlyos (lényeges) jogsértések az alábbi rendelkezések megszegése minősül:

6.2.1. a Szolgáltató vagy – az általa jogszerűen használt más személy által alkotott művek esetén – más személy szellemi tulajdonának megsértése, illetve a fentebb írt szolgáltatói jogszavatosság megszegése;

6.2.2. a Szolgáltatóra vagy más személyre engedély nélküli referencia célú hivatkozás (ideértve különösen arra való utalást a Szolgáltató engedélye nélkül, hogy a Szolgáltató együttműködik a Felhasználóval vagy a Felhasználóval közös vállalkozást működtet);

6.2.3. személyes adatok védelmére irányadó jogszabályi kötelezettségek megszegése;

6.2.4. jogszabályban előírt, illetve a jelen Feltételekben hivatkozott más esetekben.

6.3. A fentieken túl a fentebb írt szerződés megszűnik a Szolgáltató vagy a Felhasználó jogutód nélküli megszűnésével vagy halálával.

7. KAPCSOLATTARTÁS

7.1. A Szolgáltató és a Felhasználó közötti szerződéshez kapcsolódó bármely nyilatkozat kizárólag írásban érvényes és joghatályos, amennyiben azt a Szolgáltató vagy a Felhasználó e-mailben, vagy tértivevénnyel ellátott, ajánlott küldeményként postára adja, illetve személyesen vagy futár útján átadja. Az egyes szerződéses nyilatkozatok – a Szolgáltató vagy a Felhasználó ellenkező megállapodása hiányában – elektronikusan (különösen e-mailben) is megtehetők, a Feltételeket azonban kizárólag a Szolgáltató jogosult egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató és a Felhasználó eltérő megállapodás hiányában az általuk megjelölt kapcsolattartókon keresztül és kapcsolattartási címeken tartanak egymással kapcsolatot; ezek bármely változása esetén az adott Fél köteles a másik Felet haladéktalanul tájékoztatni.

8. FOGYASZTÓKRA VONATKOZÓ SZABÁLYOK

8.1. Fogyasztónak minősülő Felhasználókra, illetve távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó szabályok. A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy a jelen 8. pontban foglalt rendelkezések a Szolgáltató fogyasztónak minősülő ügyfeleire (fogyasztónak minősülő Felhasználók) vonatkoznak. Fogyasztónak minősülnek a Szolgáltató Szolgáltatásait igénybe vevő, önálló foglalkozáson és gazdasági tevékenységen kívül eső célok érdekében eljáró természetes személyek (fogyasztók) és – az alább kifejezetten meghatározott esetben – szervezetek. Amennyiben a Felhasználó nem minősül fogyasztónak, hanem például: egy adott cég nevében/képviseletében vagy egyéni vállalkozóként jár el (önálló foglalkozása vagy gazdasági tevékenysége érdekében), úgy a jelen pontban foglaltak nem alkalmazandók, azonban a Felhasználó ez esetben is jelezheti a Szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos kifogásait, panaszait, észrevételeit (megkereséseit) a Szolgáltató részére annak fenti elérhetőségein, amely ezekre ésszerű időn (lehetőleg egy hónapon) belül igyekszik válaszolni. Hangsúlyozzuk továbbá, hogy az alább írt rendelkezések számos pontban kizárólag távollévők között kötött szerződések esetén irányadók. E tekintetben az alábbiakban bővebb információkat talál.

8.2. Elállási/felmondási jog fogyasztóval kötött szerződések esetén. A Szolgáltató felhívja a figyelmet, hogy a jelen pontban foglalt rendelkezések a fogyasztónak minősülő Felhasználókra vonatkoznak. Amennyiben az adott Felhasználó nem minősül fogyasztónak, a jelen Feltételek 8. pontja szerinti jogok gyakorlására nem jogosult. A Szolgáltató kiemeli, hogy a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szerint az alább írt esetekben a Felhasználó jogosult indokolás nélküli felmondással, illetve elállással megszüntetni a Szolgáltatás nyújtására irányuló távollévők között kötött szerződést. Ennek kapcsán hangsúlyozandó, hogy távollévők között kötött szerződésnek minősül az olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak (ideértve a Felek szerződéses kapcsolata tekintetében a Szolgáltatások igénybevételére irányuló szerződéseket). A Felhasználót 14 napon belüli indokolás nélküli felmondási jog illeti meg, amennyiben a Szolgáltató a Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítését a Felhasználó kérésére a fenti 14 napos határidő lejárta előtt kezdte meg. A Felhasználó ilyen kérése hiányában a Felhasználót Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés megkötésétől számított 14 napon belül gyakorolható indokolás nélküli elállási jog illeti meg. A Szolgáltató felhívja azonban a figyelmét, hogy a Felhasználó nem gyakorolhatja a jelen pont szerinti indokolás nélküli felmondási jogát a Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a Szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Felhasználó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg (amelyet a Felhasználó a Megrendelés leadása során, a Megrendelés leadásával ad meg), és a Felhasználó tudomásul vette, hogy a Szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti (a tudomásulvétel a Megrendelés leadásával történik).

8.3. A fenti felmondási határidő a szerződés megkötésének napjától (ezt a Szolgáltató szerződés megkötését visszaigazoló e-mailje alapján ellenőrizheti a Felhasználó) számított 14 nap elteltével jár le.

8.4. Ha a Felhasználó a fenti elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Szolgáltató fentebb írt elérhetőségeire.

8.5. A Felhasználó elállási/felmondás jogát a jelen Feltételekhez mellékletként csatolt elállási/felmondási mintatájékoztatóban foglaltak szerint, az elállási/felmondási nyilatkozatminta kitöltésével és Szolgáltatónak való eljuttatásával is gyakorolhatja.

8.6. A Felhasználó határidőben gyakorolja felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi a nyilatkozatát.

8.7. Az elállás/felmondás joghatásai. Ha a Felhasználó elállással/felmondással megszünteti az adott Szolgáltatás nyújtására irányuló távollévők között kötött szerződést a fentebb írtak szerint, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb a Felhasználó elállási/felmondási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti a Felhasználó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást az alábbiak szerint.

8.8. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott (a Megrendelésben választott) fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Szolgáltató más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

8.9. Tájékoztatja továbbá a Szolgáltató a Felhasználót, hogy felmondási jog fenti gyakorlása esetén, amennyiben a Felhasználó a teljesítés megkezdését követően mondja fel a Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést, úgy köteles a felmondás Szolgáltatóval való közlése időpontjáig teljesített Szolgáltatással arányos díjat a Szolgáltató számára megfizetni. A Felhasználó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Felhasználó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített Szolgáltatás(ok) piaci értéke alapján kell kiszámítani. A piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.

8.10. A fogyasztónak minősülő, fentebb írtak szerinti távollévők közötti szerződést kötő Felhasználók elállási/felmondási jogukat a jelen Feltételekhez mellékletként csatolt elállási/felmondási mintatájékoztatóban foglaltak szerint, az elállási/felmondási nyilatkozatminta kitöltésével és a Szolgáltatónak való eljuttatásával is gyakorolhatják.

8.11. Panaszkezelés és online vitarendezés. A fogyasztónak minősülő valamennyi Felhasználó a Szolgáltatással vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói panaszát a Szolgáltató jelen Feltételek 1. pontja szerinti elérhetőségein terjesztheti elő. Az ilyen fogyasztói panaszok kezeléséről és a fogyasztói viták rendezésről alább olvashat.

8.12. A Felhasználó írásban (ideértve a postai utat, valamint elektronikus levél küldését) közölheti a Szolgáltatóval a panaszát, amely a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek a Szolgáltatások fogyasztók részére történő nyújtásával közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.

8.13. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik - a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles.

8.14. A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

8.15. A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a Felhasználót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Felhasználó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

8.16. Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita megegyezéssel nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:

8.16.1. Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a Felhasználó fogyasztói jogainak megsértését észleli, úgy választása szerint jogosult panasszal fordulni a Szolgáltató székhelye/fióktelepe vagy a Felhasználó lakóhelye, illetve a jogsértés elkövetésének helye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz beérkezését követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fentiek szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: https://jarasinfo.gov.hu/. A fogyasztóvédelmi hatóság eljárásáról, valamint a Szolgáltató székhelye szerint (Pest megye vonatkozásában) illetékes fogyasztóvédelmi hatóság panaszügyintézési rendjéről bővebben itt olvashat:
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag
https://www.kormanyhivatal.hu/hu/pest/fogyasztovedelmi-informaciok

8.16.2. Bírósági eljárás. a Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári peres eljárás keretében a Ptk., valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

8.16.3. Békéltető testülethez fordulás. A fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § (1) bekezdésében meghatározott esetekben a Felhasználó jogosult békéltető testülethez fordulni. Ezzel kapcsolatosan a Szolgáltató felhívja rá a figyelmét, hogy a békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó (a Felhasználó) vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót (a Felhasználót) megillető jogokkal és a fogyasztót (a Felhasználót) terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület neve és elérhetősége:
Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. em. 240.
Levelezési címe: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefon/fax száma: (+36-1) 269-0703, (+36-1) 784-3076, (+36-1) 784-3149
E-mail címe: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlapja: https://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php/elerhetosegek
A békéltető testülethez fordulás menetéről bővebben itt olvashat: https://www.panaszrendezes.hu/homepage/index.php/panaszkuldes
https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek

8.17. A Szolgáltató hangsúlyozza, hogy a békéltető testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában - a fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével - fogyasztónak minősül a fentieken túlmenően az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

8.18. A Szolgáltató tevékenységére a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódex nem áll rendelkezésre.

8.19. Online vitarendezés. A fentieken túl a Szolgáltató kötelezettséget vállal az alternatív vitarendezési fórum igénybevételére a fogyasztói jogvitáik rendezéséhez.

8.20. Az Európai Bizottság által fejlesztett és üzemeltetett online vitarendezési platformot az alábbi linkre kattintva érheti el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU

8.21. Az online vitarendezési platform használata regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében, majd bejelentkezés után a Felhasználó benyújthatja panaszát a honlapon keresztül, ha nem sikerült közvetlenül rendeznie a jogvitáját a Szolgáltatóval.

8.22. A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintetteknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás a vitarendezési fórumról, az online platform oda továbbítja a panaszt.

8.23. Ha a feleknek nem sikerül 30 napon belül megegyezniük, vagy ha a platform sem tud a benyújtott adatok alapján olyan alternatív vitarendezési fórumot azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, a panasz további feldolgozására nem kerül sor.

9. TITOKTARTÁS

9.1. A Szolgáltató és a Felhasználó kötelesek a szerződéses együttműködésük során tudomásukra jutott üzleti titkokat, valamint a másik Fél tevékenységére vonatkozó, nyilvánosnak nem minősülő adatokat és információkat, tényeket, tájékoztatásokat, egyéb adatokat, illetve összeállításokat (a továbbiakban együttesen "Bizalmas Információk") időbeli korlát nélkül bizalmasan kezelni, kivéve, ha a Bizalmas Információ átadására az érintett Felet jogszabály, bírósági, hatósági határozat kötelezően alkalmazandó rendelkezése kötelezi. Nem jelenti továbbá a titoktartási kötelezettség megsértését, ha a Bizalmas Információk átadására, rendelkezésre bocsátására a jelen Feltételek és az irányadó jogszabályok tükrében lehetőség van (ideértve különösen: a fentiek szerint fogyasztói panasz benyújtását az illetékes hatósághoz, békéltető testülethez fordulást, online vitarendezés kezdeményezését, jogvita kezdeményezését, illetékes egyéb hatósághoz történő panasz vagy más megkeresés benyújtását).

9.2. A Szolgáltató és a Felhasználó a Bizalmas Információkat a másik Fél kifejezett hozzájárulása nélkül sem a köztük lévő szerződés hatályának fennállása alatt, sem ezen szerződés bármilyen okból történő megszűnése után nem hozhatják harmadik személyek tudomására és ilyen személyek számára semmilyen egyéb módon nem tehetik hozzáférhetővé, ide nem értve a fenti pontban meghatározott kivételeket, lehetőségeket.

9.3. A jelen pontban foglalt titoktartási kötelezettség megszegése esetén az adott Fél jogosult a szerződést azonnali hatállyal felmondani, továbbá jogosult a titoktartási kötelezettséget megszegő Féllel szemben kártérítési igényt érvényesíteni, valamint egyéb, a titoktartási kötelezettség megszegéséből származó jogait érvényesíteni.

10. SZELLEMI TULAJDONJOG, REFERENCIA ÉS ADATVÉDELEM

10.1. A Weboldal tartalmi, strukturális és arculati változtatásához való jogát a Szolgáltató fenntartja magának, ideértve a Weboldal és az azon keresztül nyújtott Szolgáltatások szünetelését vagy megszüntetését is, amelyről a Szolgáltató egyoldalúan jogosult dönteni. Az esetleges szünetelésről vagy megszüntetésről, illetve a Weboldal használhatóságát érintő jelentősebb változásokról azonban a Szolgáltató lehetőség szerint előzetesen tájékoztatja a vele szerződéses viszonyban álló Felhasználót.

10.2. A Weboldal használatára a Felhasználó kizárólag a jelen Feltételekkel, valamint a Weboldalon elérhető egyéb feltételekkel, a Felek közti egymás megállapodással (egyedi szerződés) összhangban jogosult. Az ezen szabályok bármely megsértése vagy megkerülése (például: nem a valóságnak megfelelő személy általi Megrendelés leadása vagy fiktív adatok megadása) felmondási vagy a fentebb írt esetekben azonnali hatályú felmondási okot eredményez Szolgáltató részére, a Felhasználó pedig a fenti jogsértéssel okozott teljes kárért felelősséggel tartozik.

10.3. Minden, a Weboldalon használt védjegy (márkanév, logo, stb.), illetve egyéb szellemi alkotás (például: dizájnelemek) jogosultja a Szolgáltató, vagy azt a Szolgáltató azt a jogosult engedélyével használja. Ezen szellemi alkotások – a Weboldal üzemszerű működéshez szükséges körben történő elérhetővé tételén, valamint a Szolgáltató és a Felhasználó közötti szerződés teljesítésén túli – felhasználására a Felhasználó kizárólag a Szolgáltató előzetes írásos engedélyével jogosult.

10.4. A Felek megállapodnak továbbá, hogy referenciaként a másik Félre kizárólag ezen másik Fél előzetes engedélye alapján hivatkoznak, előre egyeztetett szövegezés és referenciaanyagok szerint.

10.5. A személyes adatok Szolgáltató általi kezeléséről, valamint az érintettek adatvédelmi jogairól és jogorvoslati lehetőségeiről bővebb információkat a Szolgáltató adatvédelmi tájékoztatója tartalmaz, amely a Weboldalon érhető el. A Weboldalon alkalmazott sütik kapcsán az ott elérhető süti tájékoztató irányadó.

11. EGYÉB RENDELKEZÉSEK

11.1. A Felek közti szerződés bármilyen módosítása csak írásban – ideértve a Felek eltérő megállapodása, illetve jogszabályi korlátozás hiányában az elektronikus úton (e-mailben) történő módosítást is –, a Felek közös megegyezésével érvényes, a Feltételek módosítására azonban – a Feltételek eltérő rendelkezése, valamint jogszabályi korlátozás hiányában – a Szolgáltató egyoldalú döntése alapján is sor kerülhet.

11.2. A jelen Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a magyar és az európai uniós jog az irányadó.

11.3. Abban az esetben, ha a Feltételek vagy a Szolgáltató, valamint a Felhasználó közötti egyedi szerződés valamely rendelkezése bármely ok miatt érvénytelen lenne, úgy az nem érinti ezen szerződés, illetve a Feltételek vagy a Felek közti további megállapodás egyéb rendelkezéseit, és Felek az érvénytelen rendelkezést haladéktalanul kötelesek oly módon érvényes rendelkezéssel módosítani, amely módosítás a Felek eredeti szerződési akaratának leginkább megfelel.

11.4. A Felek a Ptk. 6:63. § (5) és 6:67. § (3) pontjainak alkalmazását kölcsönösen kizárják.

Mellékletek:
1. sz. melléklet: Elállási/Felmondási mintatájékoztató (fogyasztóval kötött szerződés esetén)
2. sz. melléklet: Elállási/Felmondási mintanyilatkozat (fogyasztóval kötött szerződés esetén)

1. sz. melléklet: Elállási/Felmondási mintatájékoztató (fogyasztóval, távollévők között kötött szerződés esetén)

Elállási/Felmondási jog

Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést. Felhívjuk azonban a figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja indokolás nélküli felmondási/elállási jogát a Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a Szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést az Ön kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg.

Az elállási/felmondási határidőt a fenti Feltételek 8. pontja tartalmazza.

Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) az alábbi címre: lásd a Szolgáltató fentebb írt elérhetőségeit. Ebből a célból felhasználhatja a jelen Feltételek 2. számú mellékelte szerinti elállási/felmondási mintanyilatkozatot is.

Ön határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Ön eláll a Szolgáltatóval kötött szerződéstől vagy Ön indokolás nélküli felmondással megszünteti a szerződést, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási/felmondási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

Ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét.

2. sz. melléklet: Elállási/Felmondási mintanyilatkozat (fogyasztóval, távollévők között kötött szerződés esetén)

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

Címzett: Várhegyi Henriett EV (székhely: 2600 Vác, Papvölgyi út 15/a, nyilvántartási szám: [57994918], e-mail címe: info@kovetkezomegallo.hu)

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: *
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja: *
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt